ESCOLA DE COBLA CLAUDEFAULA

El projecte consisteix en la creació d’una escola de cobla a la ciutat de Girona integrada dins de Claudefaula, escola de música i arts.

Aquest projecte pretén introduir l’estudi dels instruments de la cobla de manera gradual entre els estudiants de música més joves, però també vol obrir-lo a estudiants adults, de manera que el caire d’interacció júnior-sènior, un dels valors presents en l’adn tant de la Fundació Metalquimia com de Claudefaula, es mantingui.

A la finalitat de difondre l’estudi dels instruments tradicionals catalans de manera que formin part del programa d’estudis musicals del centre, s’hi afegeix la intenció de donar continuïtat al repertori existent per a aquests instruments, de manera que es contribueixi activament a la valoració i conservació del nostre patrimoni musical.

Per tal de dur a terme el projecte Escola de cobla Claudefaula, es proposa comptar amb la complicitat de la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya, principal projecte musical de la Fundació Metalquimia i per tant, amb els seus músics com a professors del projecte, i la direcció de Francesc Cassú de la futura Cobla Claudefaula.